wtorek, 26 maja 2015

Deser jogurtowo-truskawkowy


Rewelacyjny, aksamitny, dietetyczny deser jogurtowo-truskawkowy. Dla mamy z okazji dzisiejszego święta, dla dziecka na najbliższy Dzień Dziecka i dla osoby dbającej o linię ;) Dobry dla każdego! To punkt obowiązkowy w rozpoczętym już sezonie truskawkowym :)

Składniki na 2 porcje:
  • 500 g jogurtu naturalnego
  • 2 łyżki żelatyny
  • 2 łyżki wody
  • 200 g truskawek (poza sezonem mogą być mrożone)
  • 2,5 łyżki ksylitolu lub cukru
  • 2 łyżeczki waniliowego

W rondelku wymieszać żelatynę z wodą. Zostawić na chwilę, żeby namokła. Rondelek postawić na gazie i podgrzać przez chwilę, aż żelatyna się rozpuści. Jest to niezwykle istotne, żeby uzyskać aksamitną konsystencję bez grudek. Dodać jedną łyżkę jogurtu wymieszać. Pozostały jogurt przełożyć do misy miksera, dodać 2 łyżki ksylitolu, cukier waniliowy oraz masę żelatynową, zmiksować. Przełożyć do szklanek. Odstawić do lodówki na minimum 30 min do zastygnięcia. Ja swoją zostawiłam na całą noc. Do rondelka przełożyć truskawki, dodać 1/2 łyżki ksylitolu*. Podgrzać przez chwilę, zmiksować. Mus truskawkowy ułożyć na warstwę jogurtową. Smacznego!

* ksylitolu, cukru można dodać więcej jeżeli truskawki są kwaśne


Przepis pochodzi z książki Anny Starmach "Pyszne na każdą okazję".

7 komentarzy:

  1. Prosty deser, a jaki efektowny :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jak gęsty miałaś ten jogurt naturalny? Bo ja mam dosyć rzadki Tola, a drugi mam za to bardzo gęsty Jogurt Grecki, który Twoim zdaniem lepiej użyć? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyłam jogurtu z Zotta, on raczej jest gęstszy od Toli. Ponieważ i tak używamy żelatynę to Tola też powinna dać radę, ale chyba zdecydowałabym się na grecki. Daj koniecznie znać jak wyszło :) Pozdrawiam!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...