czwartek, 4 grudnia 2014

Pizza z tortilli wg Anny Starmach


Pizza z tortilli to świetna i smaczna alternatywa dla tych, których zniechęca dosyć czasochłonne przygotowywanie tradycyjnej pizzy na drożdżach. Przepis pochodzi z najnowszej książki Anny Starmach "Pyszne. Na każdą okazję". Jest to pierwszy przepis po jaki sięgnęłam z tej książki. Nie zawiodłam się, pizza jest rewelacyjna. Myślę, że niedługo przetestuje więcej przepisów Pani Anny i podzielę się z Wami efektami na blogu:)

Składniki:
  • 4 tortille (użyłam mniejszych o średnicy ok. 24 cm)
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 3 łyżki przecieru pomidorowego (zastąpiłam koncentratem)
  • 1 łyżka świeżego tymianku
  • 1 łyżeczka oliwy z oliwek
  • 100 g mozzarelli
  • kilka plastrów szynki dojrzewającej
  • 50 g tartego żółtego sera (użyłam Dziugasa)
  • kilka liści sałaty
  • 2-3 łyżki kukurydzy z puszki
  • 1 marchewka
  • pomidorki koktajlowe

Piekarnik rozgrzać do 190 stopni. Placek tortilli posypać tartym żółtym serem i położyć na nim drugi placek. W miseczce wymieszać koncentrat, oliwę i tymianek. Doprawić solą i pieprzem. Powstałym sosem posmarować tortillę. Ułożyć plasterki szynki i mozzarelli. Piec przez 10-12 minut.
Sałatę umyć, porwać na kawałki. Pomidorki pokroić na cząstki, Marchewkę obrać, pokroić w plasterki. Kukurydzę odsączyć. Ułożyć wszystkie składniki na pizzy. Smacznego!

3 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...